Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο


ΤΟ ΘΑΥΜΑ---   ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ



ΤΟ ΘΑΥΜΑ


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1.--Παραμαχάνσα Γιοκανάντα «Η αυτοβιογραφία ενός Γιόγκι»Εστία,πρώτη Εκδοση 1946.(ιδίως σελ.350 επ.)
2.--Ι.Ευαγγέλου « Το Θρησκευτικό φαινόμενο» Βερέττας 2006,ιδίως σελ.198 επ.
3.-Pierre Teilhad de Chardin” Comment je  crois” Editions du Seuil, 1969.
4.-ΘΑΥΜΑΤΑ» Αρχέτυπο 2006
          5.-.Ομιλία τού πατέρα στην Στ.’ ..
          6.-Ε.Παπαπανούτσος «Γνωσιολογία» Ικαρος 1963,ιδίωςσελ.401 επ.418 επ.
          7.--Encyclopedia Americana”Miracle”
              8.--Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό.Ηλίου.
              9.--John Randalll «Παραψυχολογία» Σύμπαν 1980,
             10.--Ι.Ευαγγέλου»Η γοητεία τούμυστηρίου» Δωδώνη 1971 ιδίως σελ.19 επ.
             11.--Ε.Σάντερς« .Το ιστορικό πρόσωπο Τού  Ιησού» Φιλίστωρ 1996,σελ.227 επ..
             12,- Φρέντ Χόυλ «Τα δέκα πρόσωπα τού Σύμπαντος» Κάτοπτρο 1987,ιδίως σελ.157     επ..
13.-Eric Metaxas. ¨  «Θαύματα»  Ουρανός 2015(Miracles 2014





Ετυμολογικά
Η λέξη απαντάται ήδη στον Ομηρο(πρβλ. «θαύμα ιδέσθαι») όπου έχει την έννοια για κάτι που βλέπει κανείς με θαυμασμό και έκπληξη.Στα αγγλικά και τα γαλλικά,φαίνεται ότι ,η αφετηρία είναι η ίδια:.Miracle από το λατινικό  miraculum,(mirari=θαυμάζω)
Προτείνονται ετυμολoγικές προσεγγίσεις, με το ΙΕ dhau-mp =  κοιτάζω,βλέπω Επίσης  πιθανή                           σύνδεση με το Θέα,θεώμαι.

Εννοιολογικά-Ιστορικά.

Α.-1.-Η έννοια τού θαύματος,συνδέεται με κάτι το ανεξήγητο,με  το μυστήριο,  με κάτι που κείται έξω από ¨  «λογική»προσέγγιση, έξω από το «¨φυσικό».Συνδέεται , με το υπερφυσικό,με εκείνο που αντιστρατεύεται τους φυσικούς νόμους.ή για να ακριβολογούμε μ' αυτό που γνωρίζουμε για τους φυσικούς νόμουςΟ Αγιος Αυγουστίνος έλεγε:Τα θαύματα δεν έρχονται σε αντίθεση με τη φύση,.Ερχονται σε αντίθεση  με αυτό που γνωρίζουμε για φύση... Πρέπει επίσης να τονισθεί,ότι το θέμα πρέπει  να αντιμετωπίζεται με προσοχή, γιατί πολλές φορές,εκείνο, που από πρώτη προσέγγιση φαίνεται ως υπερφυσικό, ως θαύμα,εξηγείται πλήρως,  με βάση τους υπάρχοντες φυσικούς νόμους.Μια τέτοια περίπτωση,(ως παράδειγμα)είναι η των Ανεστενάρηδων και γενικώτερα τα φαινόμενα τής ακαίας,.Για το τελευταίο θέμα παραπέμπονται οι φίλοι αναγνώστες στα δύο σχετικά  βιβλία τού Ι.Ευαγγέλου,δηλαδή στα «¨Η γοητεία τού μυστηρίου» Δωδώνη 1971 και   το « Πυροβασία και Αναστενάρηδες» Πύλη 1978)
.

2.-Για τον γράφοντα,σε συνέπεια των όσων γράφονται παραπάνω, θαύμα ,πρώτα και πάνω απ΄όλα,είναι  η δημιουργία τού κόσμου, τής Ζωής, τού Ανθρώπου.Το Σύμπαν ,ο Ανθρωπος,ο προορισμός του,και μάλιστα, όχι μόνον το πώς αλλά και το  γιατί,συνιστούν και το μεγάλο θαύμα και το μεγάλο μυστήριο.Και τούτο γιατί δεν εξηγείται με τούς γνωστούς φυσικούς νόμους.
3.-Παρακάμπτοντας, την ιδέα μιάς προσωπικής θα λέγαμε επέμβασης Τού Θεού και παραμερίζοντας προς στιγμή, το θέμα τής Δημιουργίας τού Σύμπαντος,τής ζωής και τού Ανθρώπου,μπορούμε να υποστηρίξουμε,ότι δυνάμεις-σκέψεις-ιδέες,που υπάρχουν στο Σύμπαν,πολλές φορές εκπορευόμενες από ανθρώπους, έχουν την δύναμη,να επιφέρουν αποτελέσματα,που οι σήμερα γνωστοί, φυσικοί νόμοι,είτε αγνοούν είτε αρνούνται.και που θα φαίνονταν σαν θαύματα.
         4.- Σε συνάφεια με τα παραπάνω και σαφέστερα:.Πάρα πολλοί από μάς πιστεύουν ότι υπάρχουν ανθρώπινες δυνατότητες, για δραστηριότητες,(ιδίως στο πεδίο των συναισθημάτων και της σκέψης,στο πεδίο των ιδεών) που μπορούν να έχουν αποτελέσματα, ανεξήγητα με βάση τους φυσικούς νόμους,και την ύλη .Η προσευχή.,πού σαφώς παράγει αποτελέσματα δεν σημαίνει τίποτε?Στο σημείο αυτό, ας προστεθεί ότι φαινόμενα με τα οποία ασχολείται η Παραψυχολογία,είναι χρήσιμα,ιδίως όταν,όπως αμέσως παραπάνω τονίστηκε, αναλογισθεί κανείς,ότι,σήμερα όλο και περισσότερο, αποδίδουν στις ιδέες υπόσταση,όταν αναλογισθεί ότι υπάρχουν φυσικοί επιστήμονες που είναι πλατωνιστές,όταν η ύπαρξη ενός (ιδίως αυστηρώς) αιτιοκρατούμενου σύμπαντος,τίθεται υπό.έντονη αμφισβήτηση,ίσως και άρνηση,όταν η « λογική» δεν αποδίδει την πραγματικότητα,αλλά απλώς ένα συμπέρασμα,που προκύπτει από κανόνες που εμείς,εν πολλοίς αυθαίρετα,(πρβλ.θεμελιώδεις νόμους τής νοήσεως) θέσαμε,κανόνες πού ενδεχομένως εξυπηρετούν την πράξη και την καθημερινότητα,αλλά όχι όμως και την ορθότητα και την καθολική εφαρμογή τους.
Αλήθεια οι ευχές που δίνουμε,τα μνημόσυνα που κάνουμε, οι κατάρες που εκτοξεύουμε, ,δεν ασκούν καμία επίδραση,δεν έχουν την δύναμη να μεταβάλλουν τίποτε από την υφιστάμενη « τάξ稻?
Όταν ζούμε σ΄ένα Σύμπαν,όπου, αν είναι σωστή η πεποίθησή ,μου  ο Ανθρωπος με την συμπεριφορά του,με την πλατύτερη δυνατή έκταση στην έννοια αυτή,  με την δράση του στο φυσικό,συναισθηματικό,νοητικό επίπεδο,επιδρά στην εξέλιξη του Σύμπαντος.πώς μπορούμε να αποκλείσουμε  το Θαύμα,πώς μπορούμε ν΄αποκλείσουμε « παραβίαση» ¨των (γνωστών)φυσικών νόμων , ιδίως,όταν οι νόμοι αυτοί,δεν είναι παρά συνοπτική περιγραφή, των όσων  έχουμε  μέχρι σήμερα έχουμε παρατηρήσει(σε ένα Σύμπαν συνεχώς εξελισσόμενο και μεταβαλλόμενο) και επομένως δεν μπορούν να διεκδικήσουν,ούτε πληρότητα, ούτε μονιμότητα,ούτε τέλεια εγκυρότητα?

Β.-1α.-Το θαύμα  είναι  χαρακτηριστικό  τής θρησκευτικής ψυχής, είναι η πίστη  στο μυστήριο,που δεν λείπει από καμία θρησκεία.To Θαύμα  συνδέεται  με την πίστη . .Ο Γκαίτε είπε κάποτε ότι « το θαύμα είναι το πιό αγαπητό παιδί της πίστης» Γι αυτό και ο Απόστολος Παύλος, θέτει αδιάλλακτα, την διάζευξη: ή αποδοχή τού μυστηρίου και τού θαύματος,ή τίποτε « εί γαρ νεκροί ουκ εγείρονται,ουδέ Χριστός εγήγερται  ει δε Χριστός ουκ εγήγερται ματαία η πίστις ημών»
.β.-Η παρατήρηση όμως αυτή, δεν πρέπει να οδηγήσει στην παραδοχή ότι,οι μη θρησκευόμενοι, με την στενή σημασία τής λέξεως δεν  δέχονται το θαύμα, με την έννοια που δόθηκε στην αρχή.Υπάρχουν δηλαδή αρκετοί που πιστεύουν, ότι,είναι νοητές επιδράσεις ανθρώπινες ,στο τομέα των ιδεών,ικανές να προκαλέσουν αποτελέσματα,μη εξηγούμενα από τους φυσικούς νόμους,από την φυσική τάξη.όπως σημειώνεται πιο πάνω.)
2.-Ο Ιουδαισμός και ο Χριστιανισμός,δεχόντουσαν την ύπαρξη θαυμάτων,με την σκέψη ότι η τάξη που εδημιούργησε ο Θεός ,μπορεί ανέτως,να ανασταλεί ή τροποποιηθεί απ’ Αυτόν. Στα ευαγγέλια βλέπουμε ότι, οι εχθροί Τού Ιησού,εστίαζαν την πολεμική εναντίον του όχι στην αμφισβήτηση των θαυμάτων του(πράγμα που σημαίνει ότι δεν  τα ηρνούντο),αλλά σε άλλα σημεία.-Ειδικότερα,κατά την Χριστιανική διδασκαλία, η ανώτερη δύναμη τού κόσμου,μπορεί να ενεργήσει χωρίς την συνέργεια των φυσικών νόμων,παράγουσα τα υπό Τού Θεού αμέσως γενόμενα  εκτός τής τάξεως  τής δημιουργηθείσας φύσεως(θαύματα) Ο Χ.Ανδρούτσος ,υποστηρίζει, ότι, η δυνατότητα των θαυμάτων, έγκειται εις την δημιουργίαν τού κόσμου,όχι από ανάγκη,αλλά ελευθέρως από Τον Θεό Ετσι το θαύμα εμφανίζεται ως συμπλήρωση τού σχεδίου δημιουργίας,και συντηρήσεως τού κόσμου
Στην αρχαιότητα  δεν υπήρχε ταυτότητα απόψεων.ως προς το θέμα. Ετσι ο Κικέρων ηρνείτο την ύπαρξη θαυμάτων,ενώ ο ειδωλολάτρης φιλόσοφος Κέλσος,φαίνεται να τα αποδέχεται.Γνωρίζουμε επίσης,ότι ,οι Αρχαίοι Ελληνες,πίστευαν στα θεραπευτικά  θαύματα ( λ.χ.τού Ασκληπιού).

-Ειδικώς  για το θρησκευτικό-θεραπευτικό θαύμα.
Γ.-Εχει υποστηριχθεί,και ή άποψη αυτή φαίνεται να στηρίζεται και στην ιστορία ,αλλά και στην , λογική,ότι η αφετηρία τού ιατρικού θαύματος,βρίσκεται στην μαγεία (επίκληση υπερφυσικών δυνάμεων),που  εκτός από την θεραπεία ασθενειών,συνδέεται και με την προσπάθεια πρόγνωσης τού μέλλοντος., και την δεισιδαιμονία.(Εφευρέτη τής μαγείας θεωρούν τον Χήμ ,τον γυιό τού Νώε.Από το όνομά ετυμολογείται  για μερικούς η  λέξη μαγεία,πό το Χαλδαικό  Magdum,Mog,Megh,Magh= ιερέας ,σοφός υπέροχος πρβλ.και φάρμακο από το φαραωνικό ή αρχαίο κοπτικό fahr=θεραπευτική γοητεία ή κατά τον γλωσσολόγο Γ.Χατζηδάκη,από το λιθουανικό  burt, burti=μαντεύω γοητεύω,θεραπεύω με υπερφυσικούς τρόπους.. )
Στην σημερινή εποχή,τα θαύματα,(Λούρδη,Τήνος κλπ.)τουλάχιστον στον λεγόμενο πολιτισμένο κόσμο,συνδέονται   (για τους περισσότερους) με την πίστη( ¨Η πίστις σου σέσωκε σε» Μάρκ.Χ,52,) και ,την προσευχή,με παραμερισμό,χονδροκομένων τεχνικών και τελετουργιών.που χρησιμοποιούσε η μαγεία.(Σημειώνεται εδώ,ότι τα θαύματα αυτά δεν περιλαμβάνουν,αν δεν κάνω λάθος την αναδημι ουργία,αποκομμένων άκρων ή χαμένων οργάνων.(πρβλ.πιο κάτω περικοπή από -Pierre Teilhard de Chardin) Αυτά τουλάχιστον σαν κανόνας, γιατί αναφέρονται(: με επιφύλαξη για την γνησιότητά τους) δύο περιπτώσεις αναδημιουργίας οπτικού νεύρου και μια άλλη όπου νεύρα που είχαν καταστραφεί,από σφαίρα  προ οκτώ ετών,αναπτύχθηκαν ξανά με υπερβολική ταχύτητα,(,Randall ;’ο.π. 269-270).καθώς και περίπτωση  δημιουργίας νέου οστού,( ,Randall ;’ο.π. 272)
Κατά μια άποψη(Randall  σελ.287)ο θεραπευτής, χρησιμοποιεί τον διαλογισμό ή κάποια παρόμοια μέθοδο,για να περάσει στην διορατική πραγματικότητα,στην οποία βλέπει τον εαυτό ΄του και τον άρρωστο,σαν ένα.Η ένωση αυτή,κάνει το σύστημα αυτορύθμισης,τού αρρώστου, να λειτουργήσει ΄έτσι, ώστε να  θεραπευθεί.Δηλαδή ο θεραπευτής δεν πράττει τίποτε άλλο από το να κάνει τον άρρωστο,να επιστρέψει στο όλο.και αυτό οδηγεί, στην θεραπεία.

Ο νόμος των θαυμάτων  μπορεί  να τεθεί σε εφαρμογή από κάθε άνθρωπο που αντιλήφθηκε..ότι η πραγματική ουσία της δημιουργίας είναι το φώς.

-Cette propriété; du divin d; être insaisissable a toute  emprise matérielle a été remarquée depuis toujours a propos du miracle.Si on excepte les cas (très rares et plus ou moins contestables a part ceux de l ; Evangile) de résurrections de morts l il n ; y a pas dans l ; histoire de l ; Eglise, de miracles absolument hors de portee  des forces vitales, notablement accrues dans leur sens.Par contre on ne connaît aucun exemple (même légendaire) de miracle « morphologique ». Et il est absolument inouï qu ; un martyr ,sortant du feu, ait résiste a un un coup d ; épée.(P.T.de Chardin o.c.39)(Ελεύθερη απόδοση : Αυτή η ιδιότητα τού Θείου,να μην είναι προσιτή και  εξηγήσιμη,με  επιρροή υλιστική,παρατηρήθηκε ,πάντοτε σε σχέση με το θαύμα.Εάν εξαιρέσει κανείς τις περιπτώσεις( που είτε σπανίζουν είτε είναι λιγώτερο ή περισσότερο υπό αμφισβήτηση,με εξαίρεση τα θαύματα τού Ευαγγελίου) ανάστασης νεκρών,δεν υφίστανται στην ιστορία της Εκκλησίας
, θαύματα απολύτως,έξω από την εμβέλεια ζωικώ ν δυνάμεων ,.Αντίθετα δεν γνωρίζουμε κανένα παράδειγμα,(ακόμη και από την περιοχή τού θρύλου) μορφολογικού θαύματος.Και είναι πραγματικώς αδιανόητο το φαινόμενο ενός μάρτυρα,που βγαίνοντας από την φωτιά,να μπόρεσε να ν’αντισταθεί και αντιμετωπίσει το κτύπημα ενός σπαθιού.)

Είναι άραγε  ανεπίτρεπτο να θεωρήσουμε ως θαύμα την δημιουργία ,τόσο στο σύνολό της όσο και στα επί μέρους; Ικανοποιεί το μυαλό του Ανθρώπου,ότι όλα δημιουργήθηκαν  από την τύχη (και από την ανάγκη); Πώς δημιουργήθηκε ο κώδικας,που επέτρεψε τη δημιουργία τού Σύμπαντος,τής ζωής ,τού Ανθρώπου;
Αντί άλλων παρατίθενται ορισμένες σκέψεις.
---Steven Weinberg……..claimed that the cosmological constant could not be much bigger  than observations allow, nor could be much smaller ,for otherwise it would prohibit the formation of galaxies and the evolution of life……………   -
-O A.Zee γράφει  για μια καθαρά αισθητική προσέγγιση  στην φυσική.Πιστεύει  ότι, μόνον μέσα από αισθητικές αξίες μπορούν ν΄αποκαλύψουν οι επιστήμονες τους βασικούς νόμους τής φύσης και υποστηρίζει  την αυξανόμενη  σημασία τής συμμετρίας και τής ενότητας στην φύση.Σαφώς αναφερόμενος σ΄έναν αρχικό σχεδιασμό,προσθέτει ότι, βρισκόμαστε στα πρόθυρα τού να γνωρίσουμε πραγματικώς την σκέψη  « Εκείνου»

- Were the strong a bit  stronger  the two protons would come together rapidly releasing energy.Stars would soon burn out,making steady  stellar evolution and biological evolution impossible.(A.Zee o.c 282)
Einstein once said “What I am really interested in is whether God could have  made  the world  in a different way; that is whether the necessity of logical simplicity leaves any freedom at all.Fundamental physians are now  smitten with  .to prove  that ours is the only possible  world…………….symmetry will light our way in our quest to know His mind.Nature at the fundamental level is beautifully designed…….Physicists discovered  that the diversity  of the phenomena did not require a diversity of explanations.Nature has an underlying design of simplicity.Nature;s underlying design appears beautifully simple ………….symmetry= beauty. beauty means symmetry..Physics have a rotational symmetry.A geometrical figure is said to be symmetric under certain operations,if those operations leave it unchanged.(9)The correct definition of rotational symmetry  does not  require circular orbits at All.Were the  nuclear  attraction between protons a tiny bit  stronger ,two protons could stuck to gether,thus releasing energy.the nuclear force,is barely enough to glue a proton and a nutron together,but not strong enough to glue two protons together……Why is the universe populated by so many particles?………..(population question) Chemists are able  to construct mirror images of molecules found in Nature and these molecules,indeed have the same physical properties. (ελεύθερη απόδοση :.Αν η ισχυρή δύναμη ήταν λίγο… ισχυρότερη τα δύο πρωτόνια θα έρχονταν ταχέως το ένα κοντά στο άλλο,αποδεσμεύοντας ενέργεια.Τα άστρα θα καιγόντουσαν γρήγορα,καθιστώντας  αδύνατη   την σταθερή   αστρική   και βιολογική εξέλιξη.Ο Αινστάιν είπε κάποτε,  «Εκείνο που πραγματικά με ενδιαφέρει,είναι αν ο Θεός θα μπορούσε να δημιουργήσει τον κόσμο με διαφορετικό τρόπο,δηλαδή,αν η ανάγκη για λογική απλότητα αφήνει διόλου περιθώριο.Οι θεωρητικοί φυσικοί, αγωνίζονται τώρα να αποδείξουν ότι  ο σημερινός μας κόσμος είναι  είναι ο μόνος δυνατός………..η συμμετρία θα φωτίζει τον δρόμο μας στην αναζήτηση να γνωρίσουμε την σκέψη του.Η φύση στο βασικό της  επίπεδο είναι σχεδιασμένη πανέμορφα….Οι φυσικοί ανεκάλυψαν ότι η διαφορετικότητα στα φαινόμενα  δεν προυποθέτει διαφορετικότητα εξηγήσεων.Η φύση έχει ένα υπόστρωμα σχεδίου απλότητας.Το υπόστρωμα αυτό, εμφανίζεται πανέμορφα απλό……….Συμμετρία σημαίνει ομορφιά και ομορφιά σημαίνει συμμετρία.Λέγομε ότι, ένα γεωμετρικό σχήμα είναι συμμετρικό  υπό ορισμένες επεμβάσεις,αν οι επεμβάσεις αυτές,το αφήνουν αμετάβλητο.Ο ορθός ορισμός τής περιστρεφόμενης συμμετρίας,δεν απαιτεί κυκλικές τροχιές.Αν η πυρηνική έλξη  μεταξύ πρωτονίων ήταν ι8σχυρότερη,τα   πρωτόνια θα κολλούσε το ένα στο άλλο αποδεσμεύοντας ενέργεια,Η πυρηνική ενέργεια  μόλις που αρκεί  ώστε να κολλήσει ένα πρωτόνιο και ένα νετρόνιο μαζύ.αλλά δεν είναι αρκετά ισχυρή, ώστε να κολλήσουν δύο πρωτόνια..Γιατί  να υπάρχουν τόσα πολλά σωματίδια στο Σύμπαν?Οι χημικοί μπορούν να κατασκευάσουν τεχνητά μόρια σαν αυτά που βρίσκονται στη φύση,και τα μόρια αυτά, έχουν πράγματι τις ίδιες με εκείνα  ιδιότητες)

--Ο Hoyle (ό.π..σελ.160 επ.) παρατηρεί ότι κατορθώσαμε να εξηγήσουμε τον τρόπο λειτουργίας  τού χημικού συστήματος, αντιγραφής,αλλά το ερώτημα παραμένει πώς τέθηκε σε λειτουργία  για πρώτη φορά,…….και   αντιμετωπίζοντας τον ισχυρισμό για το τυχαίο γράφει: Ακόμη και  η  μικρότερη βιολογικά σημαντική πρωτείνη,αποτελείται από 100 περίπου αμινοοξέα που συνδέονται μεταξύ τους όπως οι κρίκοι μιάς αλυσσίδας.Κάθε κρίκος  είναι ένα συγκεκριμένο αμινοξύ από τα 20 είδη των βιογικών αμινοξέων.Με είκοσι πιθανότητες  για κάθε κρίκο τής πρωτεινικής αλυσσίδας, των 100 αμινοοξέων,-κρίκων,θα μπορούσαν να σχηματισθούν 20 100  διαφορετικές πρωτείνες που η κάθε μιά θα αποτελούνταν από μιά διαφορετική διάταξη εκατό αμινοξέων.Πώς λοιπόν επελέγη η συγκεκριμένη βιολογικά σημαντική διάταξη,μέσα από αυτόν τον τεράστιο αριθμό των δυνατών διατάξεων? Είναι αλήθεια πώς σε ένα κατάλληλο περιβάλλον  θα μπορούσε να επιχειρηθεί ο σχηματισμός  πολλών πρωτεινικών διατάξεων αλλά ποτέ  τόσων όπως οι 20100 .Το μόρια των αμινοξέων που υπάρχουν στην Γή δεν υπερβαίνουν συνολικώς  τα 10 44………….. αν κάθε αμινοξύ χρειάζεται λίγα μόνον δευτερόλεπτα για να συνδεθεί  με ένα άλλο για τον σχηματισμό των κρίκων τής πρωτεινικής αλυσσίδας, ακόμη και σε 4 δισεκατομμύρια χρόνια  δεν θα είχαν  επιχειρηθεί περισσότεροι  από 1080 συνδυασμοί ,δηλαδή τρομακτικά λιγώτεροι  από τους 20  100 συνδυαμούς,Ακόμη και σε όλα τα 10 20 πλανητικά συστήματα  του σύμπαντος  δεν θα είχαν επιχειρηθεί  περισσότεροι από 1080 συνδυασμοί,,δηλαδή αρκετά λιγώτεροι  από τον αριθμό των δυνατών πρωτεινών………….μπορούμε να ισχυρισθούμε λοιπόν ότι οι περισσότεροι τρόποι συνδυασμών των αμινοξέων για την σύνθεση των πρωτεινών ουδέποτε επιχειρήθηκαν,ούτε για μια φορά  σε ολόκληρη την ιστορία του γνωστού μας Σύμπαντος,Υστερα από την διαπίστωση αυτή,μπορούμε εύκολα να κάνουμε την ακόλουθη ερώτηση.Με ποιά κριτήρια επιλέγησαν ορισμένες διατάξεις αμινοξέων  ενώ απορρίφθηκαν άλλες? Η απάντηση τού συγγραφέα  είναι ότι,αυτό οφείλεται στις συνθήκες τού περιβάλλοντος και τους φυσικούς νόμους,δεν νομίζω όμως ότι, διεκδικεί πληρότητα και ευκρίνεια η απάντηση αυτή.Γιατί το ερώτημα εξακολουθεί να παραμένει.Πώς δημιουργήθηκε ο ¨«Κώδικας» που επέτρεψε την δημιουργία, την σύνθεση αυτή,την προτίμηση αυτή?.Και πώς εξηγείται η συνέχεια? Δεν γνωρίζουμε τι συνέβη,αφότου σχηματίστηκε ο « ζωμός» .Δεν γνωρίζουμε πώς και με ποιόν μηχανισμό εμφανίστηκε η πρώτη ζωντανή ύπαρξη(Γεωργάτσος ό.π. σελ.23)
     Βόλος/Αγία Τριάδα        έως  7-4-2016


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Harvard scientists think they might have pinpointed the source of human consciousness










Harvard University. Michael Hicks/Flickr
·  A study of 36 patients with brainstem lesions revealed that the majority of those in comas had damage in a specific area of the brainstem, while most conscious patients did not.
·  The identification of the areas of the brain responsible for consciousness could lead to new treatment options for patients in comas or vegetative states.
Human consciousness has been defined as awareness, sentience, a person’s ability to experience and feel, but despite the important role it plays in our lives and making us who we are, we actually know very little about how consciousness works.
Scientists currently believe that consciousness is composed of two components: arousal and awareness. The first is regulated by the brainstem, but the physical origins of the latter were always a mystery. Now, a team of researchers at Harvard think they may have discovered the regions of the brain that work with the brainstem to maintain consciousness.
“For the first time, we have found a connection between the brainstem region involved in arousal and regions involved in awareness, two prerequisites for consciousness,” said Michael D. Fox, MD, PhD, Director of the Laboratory for Brain Network Imaging and Modulation and the Associate Director of the Berenson-Allen Center for Noninvasive Brain Stimulation at Beth Israel Deaconess Medical Center (BIDMC). “A lot of pieces of evidence all came together to point to this network playing a role in human consciousness.”
To better understand why some patients were able to maintain consciousness despite injuries while others went into comas, the researchers analyzed 36 patients with brainstem lesions. Twelve of those patients were in a coma (unconscious), and 24 were defined as conscious.
They discovered that ten of the 12 unconscious subjects had damage in the rostral dorsolateral pontine tegmentum, a small area of the brainstem. Only one out of the 24 conscious subjects had damage in the same area. Evidently, this tiny part of the brainstem had a lot to do with maintaining consciousness.
Looking into this lead further, they studied a brain map of a healthy brain, where they were able to pinpoint two areas that were linked to the rostral dorsolateral pontine tegmentum. This led them to conclude that the connections between those areas and the identified region of the brainstem likely play a role in regulating consciousness.

The missing link?

From knowing virtually nothing except the possibility that it could be located in the cortex, scientists have now identified two specific cortex regions that they believe could be essential to human consciousness. Exciting as this discovery may be, however, it is only the first step. From here, the researchers’ findings must be confirmed by independent groups and further studies must be conducted using larger groups of subjects.

If the researchers are right and they’ve identified the areas of the brain responsible for human consciousness, the knowledge would prove invaluable to patients in comas and vegetative states and their families as it could lead to new treatment options. It’s just one more example of how technology is allowing us to learn more about our complex biology.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο